Kalorie: 2441 kcal

Szable i Bagnety

Niedziela, 18 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 6

Szlak Rowerowy "Szable i Bagnety" – położony w południowej części powiatu łowickiego został oznakowany przez 6 członków Klubu Turystyki Kolarskiej „Szprycha”, działającym przy łowickim oddziale PTTK.

Szlak ma około 120 km , my z racji wysokiej temperatury troszkę go zmodyfikowaliśmy i wyszło troszkę ponad 100 km.
Start spod pałacu w Nieborowie, nie wchodziliśmy do środka bo już tu kilka razy byliśmy.
Początek trasy bardzo fajny , nie jest jeszcze zbyt gorąco , brak wiatru, jedziemy tempem turystycznym.
Pierwszy przystanek w Kompinie, gdzie obejrzeliśmy kościół i spotkaliśmy proboszcza , który ciekawie zaczął opowiadać o historii kościoła i okolicy. Na kościele pokazał nam ślady po ostrzale z II wojny światowej.

Dalej w kierunku Łowicza robiło się coraz cieplej, miasto mineliśmy bokiem, bo również było nam znane.

Jednym z najciekawszych miejsc na trasie były pałac i kościół w Sobocie. W Sobocie w 1809 r. urodził się Artur Zawisza Czarny, uczestnik powstania listopadowego i partyzantki Zaliwskiego stracony przez władze rosyjskie 26 listopada 1833 r. w Warszawie.

Równie ciekawy był pałac w Walewicach. Powstała ty również bardzo słynna stadnina koni. W lipcu i sierpniu 1863 r. pod Walewicami rozgrywały się potyczki powstańców z przeważającymi siłami carskimi. Pamiątką tamtych wydarzeń jest położony pod Walewicami cmentarz powstańców 1863 roku oraz żołnierzy napoleońskich. Na skraju lasu znajduje się również głaz pamiątkowy ku czci poległych żołnierzy 17 Pułku Ułanów Wielkopolskich, którzy brali udział w walkach w ramach bitwy nad Bzurą we wrześniu 1939 r.

W Bielawach zatrzymaliśmy sie na"obiad" w postaci kawałka kiełbasy i bułek i po tej sjeście ruszyliśmy dalej. Dalsza trasa biegła głównie po otwartej przestrzeni i przeciwny wiatr nie pozwalał na komfortową jazdę.
Następny przystanek zrobiliśmy w Domaniewicach, zmieniliśmy też kierunek jazdy z wiatrem , więc i prędkość znacząco wzrosła :)
Ostatnia przerwa była w miejscu piknikowym przy Polanie Siwica. Spotkaliśmy tam samotnego bikera , który również objeżdżał szlak " Szable i Bagnety" , nota bene wcześniej na trasie go wyprzedzaliśmy.

Gdyby nie upał pewnie przejechalibyśmy trasę bez modyfikacji, ale i tak było nieźle. Termometr miejscami pokazywał temperaturę 38 stopni oczywiście w słońcu.

Szable i Bagnety © este

Przystanek na trasie © este

Domaniewice kościół © este

Droga krzyżowa przy kościele w Domaniewicach © este

Czatolin miejsce gdzie w nocy z 7 na 8 listopada 1941 r., miał miejsce pierwszy zrzut aliancki na ziemie polskie © este

Kościół w Bełchowie © este

Przy polanie Siwica © este

Wycieczka była również doskonałym testem nowego siodełka, które sprawdziło się w 100%. Poprzednie było za miękkie i na krótkich trasach się sprawdzało , ale na dłuższych już tak różowo nie był:)

Siodełko © este

| 20:06 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Kajman- masz rację szlaków coraz więcej, równie ciekawy jest "Dwory i Kościoły" , może też się go uda w przyszłości przejechać .
Surf-najlepszy kierunkowskaz to ten z napisem -Maciej Koza podkuwacz ;). Leszek trzyma mapę " Ziemia Łowicka" wydawnictwa Cartomedia. Ostatnio nabyliśmy takie w Łowiczu w punkcie informacji turystycznej :). Mocna rzecz :)
| 11:05 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Bardzo porządna wycieczka. Kierunkowskazy mnie powaliły - takie europejskie ;)

Co to za mapę trzyma Lec ?
Kajman
| 09:50 wtorek, 20 sierpnia 2013 | linkuj Ostatnio powstaje wiele ciekawych szlaków rowerowych, jestem pod wrażeniem:)
lec33
| 15:59 poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | linkuj Trasa zdecydowanie odbiegająca od standardów okołowarszawskich. W większości wytyczona między polami i przechodząca przez senne miasteczka z pięknymi starymi zabudowaniami. Po drodze wiele zabytkowych kościołów i ciekawych kapliczek przydrożnych. Trasa prowadzi głównie przez otwarte przestrzenie więc lepiej pokonywać ją w chłodniejsze dni. W tle płynie sobie Bzura i kilka innych jej dopływów co zdecydowanie podnosi walory estetyczne ;) Co ważne: trasa umożliwia jej skracanie lub pokonywanie na raty. W okolicach przewijają się inne ciekawe trasy rowerowe stanowiące możliwe nowe warianty.
| 09:09 poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | linkuj Oj mała zmyłka ten Kross to kumpla jest tylko tak się na zdjęciu uwiecznił. Mój ten drugi, brzydszy :)
kejta
| 08:26 poniedziałek, 19 sierpnia 2013 | linkuj Ciekawa wycieczka. Fajne fotki.
A i rowerek mamy taki sam:)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa winal