Marzec, 2012

Po okolicy

Poniedziałek, 26 marca 2012 · dodano: 27.03.2012 | Komentarze 1

Pruszków-Nadarzyn- Stara Wieś- Rusiec-Komorów. Sporo kręcenia po okolicznych lasach.
Kategoria Blisko domu

Biebrza dzień drugi

Sobota, 17 marca 2012 · dodano: 19.03.2012 | Komentarze 3

Dzień drugi zaczął się optymistycznie. Rewelacyjna pogoda , ani jednej chmury na niebie, ale rześko jak to rankiem na Podlasiu. Po śniadaniu ruszyłem na południe w kierunku Laskowca. W niektórych miejscach na Carskiej Drodze jeszcze sporo śniegu. Miałem w zamiarze przejechać Groblę Honczarowską, ale błoto skutecznie mnie to tego zniechęciło. Po przejechaniu kilku kilometrów dojechałem do największego bagna biebrzańskiego-Bagna Ławki. Troszkę posiedziałem na platformie obserwacyjnej, potem wjechałem na drewniany pomost który wchodzi około 500 m wgłąb bagna, gdzie zrobiłem sobie przerwę śniadaniową. Stamtąd dalej w kierunku Laskowca gdzie zjechałem z Carskiego Traktu w kierunku wsi Giełczyn, gdzie rozciągają sie wielkie rozlewiska Biebrzy.
Rewelacyjne ornitologiczne tereny. Tysiące gęsi głównie gęgawy i zbożówki ,ale bez dobrej lunety nie ma możliwości dokładnego rozpoznania. W pewnym miejscu wypłoszyłem bielika , który wystartował jakieś 50 m ode mnie..
Powrót tą samą trasą, po drodze odbiłem do Trzciannego zrobić zakupy przed wyjazdem.

Droga do wsi Gugny © este

Giełczyn kościół © este

Rozlewiska koło Giełczyna © este

Piesek :) © este

Gęś zbożowa w locie © este

Trzcianne kościół © este
Kategoria Biebrza, Wycieczki

Rower:

Biebrza dzień pierwszy

Piątek, 16 marca 2012 · dodano: 19.03.2012 | Komentarze 4

Parę lat temu zakochałem się w Biebrzy, także nadszedł czas ,żeby znowu się tu pojawić. Wyjazd w piątek rano z Pruszkowa przebiegł bez problemu. Po 3 godzinach zameldowałem się w samym środku bagien we wsi Gugny w której na stałe mieszkają tylko dwie osoby tzn. kobieta od której wynająłem pokój i jej matka.
Miejsce rewelacyjne, cisza spokój same drewniane domy, do Bagna Podlaskiego 200 m, fiordy same z ręki jedzą,żyć nie umierać :)
Z rana pogoda nieciekawa, szaro i pochmurno. Ubrałem się na zimowo i wyruszyłem na północ w kierunku Osowca. Po drodze zaliczyłem Fort IV gdzie natknąłem się na największe zgrupowanie łosi. Na odcinku 4 km było ich około 7 sztuk tylko wszystkie uciekły zanim zdążyłem wyjąć aparat z plecaka. Pozwiedzałem bunkry w okolicy Osowca zrobiłem zakupy w sklepie gdzie trochę inaczej mierzą czas ; na drzwiach był kartka zaraz wracam, ja czekałem prawie godzinę aż kobieta przyjdzie. Powrót tą samą drogą tzn. Carską drogą bo innej nie ma. Po drodze miałem chęć zajechać na platformę widokową w Barwiku, ale nie dojechałem , z kilometr przed celem zapadłem się w błocie prawie po osie i musiałem się wycofać. W między czasie pogoda zrobiła się prawie letnia ,a że byłem ubrany na zimowo to byłem z lekka spocony. Wieczorem pieszy wypad na platformę widokową w Gugnach, kolacja, piwko w blasku zachodzącego słońca i powrót do domku brodząc prawie po kolana w wodzie.

Gugny-tu mieszkałem © este

Zachód słońca nad Bagnem Podlaskim © este

Widoczek © este
Kategoria Wycieczki, Biebrza

Pierwsza pięćdziesiątka w tym roku

Sobota, 3 marca 2012 · dodano: 03.03.2012 | Komentarze 2

Piękna pogoda wyciągneła mnie dziś z domu i ruszyłem w kierunku Warszawy. Nie za bardzo lubię jeździć po mieście ,ale w terenie warunki są raczej kiepskie więc chciał nie chciał wybrałem ten kierunek.
Dzisiaj pierwszy raz w tym roku przekroczyłem 50 km. Co prawda zrobiłem już wcześniej sporo kilometrów ale były to głównie dojazdy do pracy , których nie wpisuję.
Dzisiejszy wiatr trochę przeszkadzał w jeździe więc do warszawy pojechałem SKM-ką. Z Ochoty pojehałem w kierunku centrum potem w rejon Placu Trzech Krzyży , gdzie zdobyłem waypointa, jednego z nielicznych dzisiaj. Trochę osłabł już mój zapał do tej gry, tym bardziej ,że w tej chwili właściwie cała gra toczy się w Warszawie.
Póżniej zaliczyłem jeszcze nadwiślańskie bulwary, stadion Narodowy, Stare Miasto i na koniec fort szczęśliwicki gdzie zaliczyłem kolejnego waypointa.

Plac Trzech Krzyży © este

Budynek Sejmu © este

Polskie Radio Trójka © este

Mobilizacja przed meczem © este

Stadion Narodowy © este

Nad Wisłą © este

Fabryka Slusarska Ogórkiewicza i Zagórnego pewnie niedługo przestanie istnieć © este