Okolice Pisarzowic

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 31.08.2013 | Komentarze 2

Rano z córką mieliśmy pojechać do Międzybrodzia Bialskiego,wycieczka jednak skończyła się w Kobiernicach gdzie zaczęło delikatnie padać i córce zrobiło się zimno. Tak więc zarządziliśmy odwrót.
Po południu już sam zrobiłem objazd okolicznych miejscowości- Janowic, Starej Wsi i Hecznarowic.
Na dłużej zatrzymałem się w Starej Wsi skąd pochodzi metropolita warszawski arcybiskup Kazimierz Nycz. Tak się składa ,że chodził on z moim wujkiem do jednaj klasy w podstawówce.
Dwa lata temu odbyła się tutaj uroczysta msza którą sprawował Kazimierz Nycz i z tej okazji została ufundowana pamiątkowa tablica przed kościołem.

Stara Wieś kościół pw. Podwyższenia Krzyża Swiętego © este

Pamiątkowa tablica przed kościołem w Starej Wsi © este

Dworek na terenie Rolniczej Sółdzielni w Starej Wsi © este

W najwyższym punkcie Starej Wsi zwanej Białą Gliną na przełomie wieków powstał Krzyż Milenijny którego pomysłodawcą był tutejszy proboszcz.
Krzyż ma 31,5 m wysokości.
Drugi podobny znajduje się w odległości kilkunastu kilometrów na szczycie Hrobaczej Łąki w Beskidzie Małym , ale o tym w następnym wpisie.