Kraina Jeziorki

Niedziela, 4 maja 2014 · dodano: 04.05.2014 | Komentarze 0

Wczorajsza pogoda to jedna wielka porażka. Prawie cały dzień w deszczu więc nie ruszałem się z domu. Nadrobiłem za to zaległości filmowe. Po 17 się troszkę przejaśniło więc wylazłem z domu. Nie ujechałem za daleko, gdyż przejeżdżając koło domu kumpla natknąłem się na niego i chcąc nie chcąc wstąpiłem. Skończyło się na świętowaniu 3 maja w grilowej atmosferze. Zrobiłem 2,5 km ; nieźle:)
Dziś już nie jechałem tamtą drogą więc wyszło trochę więcej.
Oczywiście pojechałem w kierunku rzeki Jeziorki i terenów na południe od Piaseczna.
Niby to Mazowsze i wszędzie równiny ,ale Kraina Jeziorki urzeka wspaniałymi widokami.
Zapuściłem się nawet nad samą Jeziorkę chcąc sprawdzić niebieski szlak z Łosia. W pewnym momencie zgubiłem szlak i nie za bardzo miałem jak przedostać się na drugą stronę rzeki. W końcu udało znaleźć się niby mostek ze zwalonego słupa energetycznego. Dobrze ,że nie wpadłem do rzeki przeprawiając się po nim na drugą stronę.
Potem pojechałem do Runowa. Jest to miejsce  gdzie w weekendy zatrzymuje się kolejka wąskotorowa jadąca Z Piaseczna do Tarczyna. Są to przejazdy typowo turystyczne i w czasie postoju można przejechać sie drezyną jak również lokomotywą. Dzieciaki mają uciechę. Na polanie rozpalane jest ognisko i można upiec kiełbaskę , albo skorzystać z usług kateringu. Ja właśnie skorzystałem ale karkówka za całe 12 zeta nie była zbyt duża. Stamtąd głownie czerwonym szlakiem czyli tzw. Krwawą Pętlą pojechałem w kierunku domu. W sumie w planach miałem odwiedzenie jeszcze Jaroszowej Woli i Warsaw Polo Club , oraz niedalekich Gościeńczyc gdzie swego czasu kręcony kultowy już film Wesele. Niestety zrobiło się jakoś tak zimno więc skróciłem program wycieczki. Będzie gdzie pojechać następnym razem

Przystanek nad Utratą

Przystanek nad Utratą © este Pole rzepaku w Kuleszówce
Pole rzepaku w Kuleszówce © este Jazgarzew kościół
Jazgarzew kościół © este Cmentarz wojenny w Wólce Pęcherskiej
Cmentarz wojenny w Wólce Pęcherskiej © este Cmentarz wojenny w Wólce Pęcherskiej
Cmentarz wojenny w Wólce Pęcherskiej © este Kraina Jeziorki
Kraina Jeziorki © este Jeziorka
Jeziorka © este Jeziorka
Jeziorka © este Mostek na Jeziorce
Mostek na Jeziorce © este Mogiła upamiętniająca Powstanie Styczniowe w Henrykowie Urocze
Mogiła upamiętniająca Powstanie Styczniowe w Henrykowie Urocze © este Tablica informacyjna Henryków Urocze
Tablica informacyjna Henryków Urocze © este Kolejka wąskotorowa Piaseczno-Tarczyn
Kolejka wąskotorowa Piaseczno-Tarczyn © este Kolejka wąskotorowa Piaseczno-Tarczyn
Kolejka wąskotorowa Piaseczno-Tarczyn © este Runów- przystanek na trasie kolejki wąskotorowej Piaseczno Tarczyn
Runów- przystanek na trasie kolejki wąskotorowej Piaseczno Tarczyn © este Centrum Chińskie w Wólce Kosowskiej