HR max:178 ( 97%)
HR avg:163 ( 89%)

Poland Bike Marathon

Niedziela, 15 czerwca 2014 · dodano: 15.06.2014 | Komentarze 0

Nigdy nie startowałem w żadnym maratonie, jeżdżę typowo turystycznie więc nie czułem takiej potrzeby. Niedawno naszła mnie taka myśl ,żeby sprawdzić się w takiej imprezie choć wiedziałem ,że wyniku dobrego nie będzie, bo to inny styl jazdy.
Właśnie nadarzyła się okazja , Poland Bike Maraton organizowany niedaleko mnie w Młochowie koło Nadarzyna.
W sobotę po pracy pojechałem się zapisać i oblukać co nieco trasę. Co prawda po Lesie Młochowskim już trochę jeździłem ,ale zawsze warto sprawdzić jak przebiega trasa.
Dziś rano pojechałem sobie spokojnie do Młochowa traktując to jako rozgrzewkę przed startem, 15 km to tak akurat.
Start zaplanowany na godz.12.30,  kilkanaście minut wcześniej ustawianie w sektorach startowych. Ja jako nowicjusz startuję z sektora ostatniego ósmego, chyba najliczniejszego.
Po starcie jadę jakiś czas dosyć wolno, nie ma możliwości wyprzedzenia z powodu tłumu zawodników. Po paruset metrach kończy się asfalt i jest jeszcze gorzej, wąskie dróżki nie pozwalają na wyprzedzanie, jest nawet moment gdzie trzeba zejść z roweru bo trasa się zakorkowała z powodu delikatnego błotka ech...
Po paru kilometrach trochę się rozluźnia i jedzie się coraz lepiej, zaczynam wyprzedzać coraz więcej zawodników, niektórzy potem wyprzedzają mnie :) .Coraz fajniej się jedzie, choć są odcinki bardzo nierówne chyba rozjeżdżone przez konie, które kompletnie wytrącają mnie z tempa jazdy. Najfajniejsze miejsce to stare wyrobisko piasku , dosyć stromy zjazd i potem podjazd.Następne parę kilometrów to szutrówka , którą lubię najbardziej, udaje mi się znowu wyprzedzić paru gości wyglądających na większych zawodowców niż ja. Na 25 km trasy następuje rozjazd na dystans mini 27 km i max 46 km , ja wybieram mini więc jeszcze 2 km do mety..
Na mecie kwiaty ,kamery , wywiady.... hehe dobrze by było ale jest 204/336 w kategorii open i 34/68 w kategorii M4 , no i awans o dwa sektory do przodu na przyszłość :) Mimo takiego sobie  wyniku jestem zadowolony, na takiej trasie leśnej, trochę nierównej , miejscami błotnistej nie miałem nigdy takiego czasu. Zresztą to był pierwszy raz.
Na mecie czekały i kibicowały dzielnie żona z córką za co należą się im podziękowania.
Trochę danych z pulsometru:
- healt-zone 01:34
- fitness-zone 00:20,
- power zone 1:11:06 97%
Jak jeżdżę turystycznie to prawie nigdy nie wchodzę w strefę power a teraz 97% czasu w tej strefie.