Podgrodziskie klimaty

Poniedziałek, 18 kwietnia 2011 · dodano: 18.04.2011 | Komentarze 2

Pięknie się zapowiadał dzisiejszy dzień, wiec wyruszyłem najwcześniej jak się dało tzn. o 9 ;). Najpierw przez Podkowe Leśną, Żółwin do Książenic i następnie przez Radonie w okolice Grodziska było tu parę waypointów do zaliczenia z czego jeden- Zapole-stawy , rewelacyjny.
Później przez Żabią Wolę i Kaleń udałem się do Skuł gdzie zwiedziłem zabytkowy kościół i wdałem sie w krótką pogawędke z gośćmi którzy ustawiali grób Chrystusa na nadchodzące Święta Wielkanocne. Zostałem poproszony o pomoc przy ustawianiu figury pana Jezusa, a że goście byli mili to nie odmówiłem. Nie wiem na ile to jest prawda , ale dowiedziałem się ,że ksiadz jest w posiadaniu bębna , którego zostawiły wojska Jana III Sobieskiego w czasie powrotu spod Wiednia.
Komu w drogę temu.... ruszyłem więc dalej w kierunku rezerwatu "Skulskie Dęby" gdzie byłu dwa waypointy łączone . Te dwa punkty dały mi w dupę niemiłosiernie. Las był miejscami cały zalany, więc musiałem obchodzić dookoła zalane tereny, przedzierać się przez krzaki. Niech to szlag trafi myslałem , ale jak juz dotarłem do celu to byłem z siebie zadowolony ,że sie udało. Po krótkim odpoczynku zaliczyłem jeszcze Surfne miejsce i przez Kaleń, Żelechów, Siestrzeń , Książenice, Żółwin i Podkowe pojechałem do domu. No i oczywiście na koniec wycieczki w miejscu Podkowiańskich Klimatów uraczyłem się małym alkoholowym oczywiście :)

Kapliczka z 1929 roku- w rejonie Chwałowa © este

Pałac w Grzmiącej z 1876 r © este

Żelechów-kościół © este

Grób Chełmońskiego na cmentarzu w Żelechowie © este

Takie cóś znalazłem w Lesie w rejonie rezerwatu Hryniewieckiego :)