Klimczok i Szyndzielnia

Sobota, 7 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 5

Kolejny raz w góry, tym razem troszkę wyższe. Z Pisarzowic wyruszyłem o 7 rano, by po około połtorej godzinie pojawić się w Szczyrku pod skocznią. Po małych zakupach w pobliskim sklepie uderzyłem na szczyt Klimczoka po drodze odwiedzając Sanktuarium na Górce.
Powyżej Sanktuarium mimo ,że droga jest asfaltowa to podjazd jest ciężki (przynajmniej dla mnie), czasami brakuje biegów . W pewnym momencie asfalt się kończy i zaczynają sie betonowe płyty, po których nie za ciekawie sie jedzie. Przy granicy lasu i one się kończą i dalej jest już tylko kamienista droga.Wreszcie ukazuje się schronisko pod Klimczokiem, gdzie robię sobie krótką przerwę.Jednak żeby zdobyć szczyt Klimczoka trzeba zejść w dół od schroniska i znowu wdrapać sie pod górkę.Na szczycie zdobywam waypointa i zjeżdżam po kamienistej drodze do schroniska na Szyndzielni. Z racji tego ,że na szczyt Szyndzielni wjeżdża kolejka gondolowa, miejsce to jest strasznie oblegane przez mieszkańców Bielska. Tak jest i tym razem.
Nastepnie czerwonym szlakiem (prowadzi tędy droga) zjeżdżam do Bielska i wracam do domu. Jak dotąd jest to najwyższy szczyt zdobyty na rowerze, choć było parę takich miejsc gdzie musiałem zejść z siodełka.

Skrzyczne- widok ze Szczyrku © este

Rzeźba przy kościele Św. Jakuba w Szczyrku © este

Sanktuarium na Górce © este

Widok spod szczytu Klimczoka © este

Droga na Klimczok od strony Szczyrku © este

Przy schronisku na Klimczoku © este

Kolej linowa na Szyndzielnie © este

Widok ze zbocza klimczoka © este
Kategoria Po górach, Wycieczki

Misiacz
| 05:11 czwartek, 2 czerwca 2011 | linkuj Gratuluję podjazdu! :)
Kajman
| 05:34 środa, 11 maja 2011 | linkuj Gratulacje:)
Piękna wycieczka i wymagająca:)
| 21:50 wtorek, 10 maja 2011 | linkuj Upału jak widzę nie było, no ale wiadomo góry.
| 08:26 poniedziałek, 9 maja 2011 | linkuj Ja też się troszkę pogubiłem ,ale po kilkudziesięciu metrach się zorientowałem,ze źle jadę.
Dzięki za namiar na Skrzyczne. Planuję tam wjechać,ale dopiero we wrześniu jak znowu będę w rodzinnych stronach. Teraz niestety zabrakło czasu.
k4r3l
| 07:40 poniedziałek, 9 maja 2011 | linkuj na Klimczok już raz tak się wsponaliśmy, można tam łatwo zgubić szlak, czego oczywiście dokonaliśmy, ale jakaś uprzejma kobiecina nas nakierowała :) a co do najwyższych szczytów to polecam wjazd na Skrzyczne od strony Ostrego (za hotelem Zimnik). jest bardzo łatwo i widokowo zarazem! a prowadzić trzeba tylko na ostatnich kilkudziesięciu metrach, kiedy się wchodzi na niebieski szlak :) pozdrawiam!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ktakj