Na Centralny Poligon Sił Powietrznych w Ustce

Niedziela, 10 lipca 2011 · dodano: 14.07.2011 | Komentarze 1

W dniu dzisiejszym w Ustce odbywał się rajd rowerowy na Centralny Poligon Sił Powietrznych. Z racji ,że poligon normalnie jest niedostępny i legalnie nie można na niego wjeżdżać, a że nadarzyła się okazja ,żeby to zrobić bez stresu to postanowiłem skorzystać.
Rajd organizowany był przez OSiR w Ustce gdzie większość uczestników była miejscowych i doskonale się znała.
Końcową atrakcją wycieczki miało być pieczenie kiełbasek na lotnisku w Wicku Morskim. Przejazd przez Ustkę trochę sparaliżował Ustkę bo uczestników było ponad setka a peleton rozciągnął się chyba do jednego kilometra ;)
Trochę denerwowało mnie tempo jazdy bo średnia prędkość wynosiła około 15 km/h.
Po minięciu szlabanu parę osób wyskoczyło do przodu i zaczął sia mały wyścig przez kilka kilometrów. W połowie trasy odpoczynek, wejście na wieżę obserwacyjną i w dalszą drogę. W Wicku Morskim koniec trasy i ruszyły przygotowania do ogniska. Mnie nie chciało się czekać i pojechałem z paroma osobami do Jarosławca i tam też się urwałem. Po krótkim zwiedzaniu ruszyłem w powrotną drogę , ale juz naokoło bo na poligon bez głównego przewodnika nie dało się wjechać. W drodze powrotnej wyprzedził mnie biker na trekingu, dawał ostro , więc usiadłem mu na ogonie. Utrzymalem się parę kilometrów, ale z powodu że miałem strasznie grube opony to nie dałem rady i odpuściłem.
Przy okazji założyłem jeszcze waypointa przy ciekawym kościółku w Łącku.

Ustka-Poligon-Wicko Morskie-Jarosławiec-Jezierzany-Łącko-Królewo-Złakowo-Zaleskie-Duninowo-Ustka

Bunkier w Ustce © este

Swastyka przy wejściu do jednego z bunkrów w Ustce © este

Centralny Poligon Sił Powietrznych w Ustce- wieża obserwacyjna © este

Wicko Morskie- przy nieczynnym lotnisku © este

Widok na część morską Poligonu © este

Zdjęcie z wycieczki rowerowej © este