Nie taki Beskid Mały jak go malują

Poniedziałek, 5 września 2011 · dodano: 05.09.2011 | Komentarze 3

Wczoraj mówili ,że dziś będzie ostatni ciepły dzień. Żeby go wykorzystać wybrałem się na zwiedzanie Beskidu Małego.
Z Pisarzowic przez Podlesie, Kobiernice i Porąbke zmierzałam w kierunku Żaru na szczycie którego znajduje się zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej Porąbka-Zar.
Na żar wjeżdża kolejka linowo terenowa o długości 1300 m, która jest jedną z głównych atrakcji tej góry.
Jest tu również startowisko dla lotniarzy i paralotniarzy oraz wiele innych atrakcji.
W oddali Żar © este

Zapora w Porąbce © este

Międzybrodzie Bialskie- centrum © este

Restauracja Wrzosowa Dolina © este

Pod Żarem © este

Dinozaur przy dolnej stacji kolejki na Żar © este

Kierunkowskazy © este

Dolna stacja kolejki na Żar © este

Od mostu w Międzybrodziu na szczyt wjeżdżałem 47 minut, nie jest to wielki wyczyn, ale może kiedyś będzie lepiej. Na górze wypiłem kawkę i czerwonym szlakiem pojechałem w stronę Przełęczy Kocierskiej. Fajna trasa raz w górę raz w dół, miejscami trzeba się wspinać, ale nikt nie mówił ,ze będzie lekko.
Widoki wspaniałe szczególnie z Kiczery, ludzi zero bo to nie weekend.

Widok z Żaru w kierunku północnym © este

Na szczycie © este

Widoczek © este

Widok z Kiczery na Żar © este

Przełęcz Isepnicka 698 m.n.p.m © este

Podjazd pod Kocierz © este

I jeszcze wyżej- pod Kocierzą © este

Tabliczka informacyjna © este

... do tego zdjęcia © este

Na szlaku © este

Wreszcie moim oczom ukazał się zajazd kocierski.
Myślałem,że teraz to już będzie z górki ,ale się myliłem.
Z przełęczy do Targanic super droga , nowy asfalt, można pomykać ponad 60 km/h.
W Targanicach skręt w lewo na Wielką Puszczę. Po jakimś kilometrze podjazd, krótki ale treściwy ledwo podjechałem. Dobrze ,ze nie muszę codziennie takich podjazdów pokonywać.
Zajazd Kocierski © este

Później już było zdecydowanie lepiej, parę kilometrów cały czas z górki, aż do samej Porąbki.
Wracając do domu zauważyłem jeszcze tablicę informującą o ruinach zamku Wołek.
Jechałem tą drogą dziesiątki razy ale nigdy nie zauważyłem tej tablicy. Oczywiście nie obyło się bez wpychania roweru pod góę, ale po kilkunastu minutach zamek został zdobyty. Trochę powyżej ruin zamku wypatrzyłem asfaltową drogę, którą zjechałem z powrotem do głównej trasy.

Ruiny zamku Wołek © este

Kategoria Po górach, Wycieczki

| 21:31 wtorek, 4 października 2011 | linkuj k4r3l- Trasa może i łatwa nie była, ale widoczki fajne. Ten zielony szlak to na pewno przetestuję, ale to już nie wtym roku. Co do tego podjazdu o którym piszesz to dał on mi w dupe najbardziej z całej tej wycieczki, ale ogólnie było warto :)
k4r3l
| 11:24 sobota, 1 października 2011 | linkuj naprawdę szacunek wielki za pokonanie tej trasy, która do łatwych i przyjemnych nie należy (mówię tu o odcinku Żar - Kocierz). z Kocierza na przełęcz B.Targanicki trzeba zjeżdżać zielonym - jest szybciej i dużo frajdy, unikamy tego krótkiego acz mozolnego podjazdu (pewnie mnie tu ktoś skarci za chwilę za te słowa:) pozdrawiam!
| 09:17 środa, 7 września 2011 | linkuj Piękna trasa, śliczne góry :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa serwo