Prawie do Wyszogrodu

Czwartek, 3 maja 2012 · dodano: 04.05.2012 | Komentarze 5

Pierwsza w tym roku dłuższa wycieczka. Umówiliśmy się z lecem o 8 w Grodzisku skąd mieliśmy ruszyć. Ja miałem tam dojechać pociągiem ,ale jakoś takiego powera rano dostałem ,ze pojechałem rowerem. Parę minut po 8 wystartowaliśmy.
Najpierw Kraśnicza Wola, Izdebno Kościelne, Boża Wola, Bramki, Wola Łuszczewska, Pawłowice,Podkampinos, Zawady, Pasikonie ,Brochów, Tułowice. W Tułowicach krótki odpoczynek, skąd ruszyliśmy na Wyszogród zakładając po drodze dwa waypointy. Niestety do samego Wyszogrodu nie dojechaliśmy ponieważ stary most na Bzurze został rozebrany ,a nowy jeszcze nie zbudowany. Owszem była możliwość przeprawienia się na drugą stronę łódką miejscowego przewoźnika,ale ze względu na cenę nie skorzystaliśmy .(spływ Dunajcem jest niewiele droższy :))
Dojechaliśmy też do miejsca gdzie kiedyś był najdłuższy drewniany most w Europie,ale ten też w 1999 roku został rozebrany.
Powrót przez Górki(polecam zobaczyć jeden z najstarszych drewnianych domów w Polsce), Władysławów,Famułki Brochowskie, Bromierzyk gdzie znajduje się bardzo ciekawa Kapliczka Św. Teresy.Potem Łazy,Izbiska , Gongolina do Grodziska gdzie się rozstaliśmy i dalej pojechałem już sam.
Wycieczka bardzo udana i jak na pierwszą dłuższą wycieczkę nawet nie za bardzo męcząca. Piękne widoki,szczególnie te z zachodniej cześci Puszczy.
Dużo opuszczonych gospodarstw, zapomnianych cmentarzy i co najważniejsze mały ruch samochodowy i rowerowy też. Na całej trasie spotkaliśmy kilku rowerzystów, głównie babcie jadące do kościoła.

Ślad z GPS-u niepełny bo bateria wytrzymała tylko niecale 5 godzin.

Nepomuk ww wsi Cholewy © este

Kościół w Zawadach © este

Zawady Kościół © este

Św Roch w Pasikoniach © este

Kościół W Brochowie © este

Przepompownia na kanale Łasica © este

Zdjęcie z wycieczki rowerowej © este

Niechynne tory wąskotorówki © este

Przydrożny krzyż © este

Tablica przy starym cmentarzu w Śladowie © este

Zapomniany cmentarz ewangelicki w Śladowie © este

Zagroda najstarszego domu na Mazowszu © este

Dom Pana Henryka Goszcza- najstarszy drewniany dom na Mazowszu © este

cd. © este

I jeszcze jedno zdjęcie © este

Koła młyńskie w zagrodzie Pana Goszcza © este

I ul. © este

I jeszcze tajemnicza maszyneria © este