HR max:179 ( 98%)
Kalorie: 2612 kcal

Bike Orient

Sobota, 9 czerwca 2012 · dodano: 11.06.2012 | Komentarze 3

Na Bike Orient wybierałem się już drugi rok z rzędu. Chciałem tam pojechać głównie z ciekawości ,żeby zobaczyć jak jest na innych rajdach. Dotychczas startowałem tylko w waypointrace, ale to ,że nie został on w tym roku zorganizowany przyspieszyło moją decyzję o Bike Orient.
Nie nastawiałem się też na jakieś wyniki, tym bardziej ,że terenu nie znałem prawie wcale.
W ośrodku ZHP Gazdówka w Budach Grabskich pojawiłem się już w piątek.
Rozbiłem namiot i udałem się na krótką przejażdżkę ,żeby rozpoznać teren.
O godz. 18 wspólne oglądanie meczu Polska -Grecja , oczywiście nie obyło się bez kilku piwek. Tego dnia do bazy zjechało jeszcze kilkanaście osób.
Następnego dnia pobudka o 6 ,śniadanie, kawka i oczekiwanie na start.
Później dojechał jeszcze z Grodziska Lec, który jednak nie startował, ale towarzyszył mi w trasie i wspomagał.
O godz. 8.50 wydawanie map i chwilę później start.
Najpierw pk1, wydaje się łatwy do odnalezienia i w sumie tak by było gdyby nie przeszkoda w postaci ogrodzonej szkółki leśnej. Chwilę zastanawiamy się z której strony zaatakować ,ale w międzyczasie dojeżdżają inni zawodnicy. W ślad za nimi atakujemy z prawej strony przez jakieś krzaki chaszcze itp. Po przejściu jestem trochę pokarcerowany, ale nie zwracam na to większej uwagi.
Następne punkty pk3, pk17, pk14, pk 10 i pk2 zdobywamy bez większych przygód.
No może poza pk10 którego nie od razu udaję się znaleźć.
Połowa punktów zaliczona teraz trzeba przedostać się na drugą stronę Rawki.
Jedziemy przez most w Budach Grabskich w kierunku pk8.
Miejsce mi znane bo byłem tu dwa tygodnie wcześniej. Jadę na pamięć i trafiam bezbłędnie. Następnie pk7 "ruiny budynku" . Trzeba skręcić w lewo przy krzyżu tak wynika z mapy. Jadąc zamyśliłem się nad czymś i mimo ,że krzyż stoi przy drodze jak "wół" to go mijam. Dobrze ,że lec jechał za mną i wybudził mnie z letargu :)
Potem jedziemy do pk13 "pagórek" zdobyty bez problemu i pk6 gdzie znajduje się punkt ,żywieniowy. Kawałem arbuza i banana dodają energii do dalszej jazdy :)
Następnie pk4 przy zielonym szlaku na prawym brzegu rzeki i do ostatniego pk9 który znajduje się pod mostkiem w okolicach OW Sosenka.Potem została już tylko meta.Lec stwierdził,że mamy dobry czas ale mi się jakoś nie chciało wierzyć . W sumie jechaliśmy nie najszybciej, tyle że z nawigacją nie było większego problemu.
Po przyjeździe na metę okazuję się ,że jestem pierwszy a następny zawodnik zajechał prawie 40 minut po nas.
Patrząc z perspektywy czasu można było pojechać trasą "pucharową" bo jechało sie nadzwyczaj dobrze i prawie bez zmęczenia. Na pewno wynik nie byłby już tak dobry bo w tej kategorii startują sami hardkorowcy :)