Boże Ciało w Łowiczu

Czwartek, 30 maja 2013 · dodano: 31.05.2013 | Komentarze 2

Obchody Bożego Ciała w Łowiczu należą do najbardziej w Polsce i co roku przyciągają rzesze turystów. Choć prognozy pogody nie napawały zbytnim optymizmem postanowiliśmy się tam wybrać.
Do Skierniewic dostaliśmy się porannym pociągiem w którym mimo wczesnej pory i święta było sporo ludzi. dalej pojechaliśmy już rowerami zwiedzając po drodze miasto. Największe wrażenie zrobił na mnie dworzec kolejowy , zresztą niedawno odnowiony.

Dworzec kolejowy w Skierniewicach © este

Wnętrze dworca w Skierniewicach © este

Dworzec w Skierniewicach wnętrze © este

Wokulski czeka na pociąg © este

Skierniewice dworzec © este

Czołg w Skierniewicach © este

Chłopiec z jabłkiem przed dworcem w Skierniewicach © este

Do Łowicza dostaliśmy się bocznymi drogami, po drodze napotykając sporo opuszczonych budynków starej zabudowy.
Według relacji miejscowych środę wieczorem nad tymi okolicami przeszła wielka burza o czym świadczyły rowy wypełnione wodą i częściowo pozalewane podwórka.
W Łowiczu byliśmy w miarę wcześnie , procesja zaczynała sie o 11.30 więc mieliśmy dużo czasu na zwiedzanie miasta.
Turystów było sporo ,ale podobno dużo mniej niż w latach poprzednich.

Bazylika w Łowiczu © este

Jeden z ołtarzy na Boże Ciało © este

I kolejny © este

Trójkątny rynek w Łowiczu, jeden z trzech w Europie © este

Trójkątny rynek w Łowiczu jeden z trzech w Europie © este

Powrotna droga przebyta w całości rowerem i gdyby nie to ,że cały czas wiał przeciwny wiatr jechałoby sie super

Bolimów kwitnące drzewa © este

Kościół w Wiskitkach © este

Powrót przez Nieborów, Bolimów, Miedniewice, Wiskitki, Izdebno Kościelne i Grodzisk. W Miedniewicach udało się obejrzeć od środka sanktuarium,które robi duże wrażenie.
Udało się też dojechać suchym, co patrząc na prognozy pogody nie było takie pewne.

Trasa GPS częściowa bo padł telefon