Trzebiatów i Niechorze

Wtorek, 23 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 1

Drugi dzień rewelacyjnej pogody.
Po odbębnieniu obowiązków rodzinnych czyli leżenia na plaży :), pojechaliśmy do Trzebiatowa pozwiedzać miasto .
Trzebiatów ma bardzo bogatą historię i mnóstwo zabytków, że miejsca by zabrakło opisując je wszystkie :)
Co roku w okresie letnim w Trzebiatowie organizowane jest Trzebiatowskie Święto Kaszy, które nawiązuje do legendy, według której w XV wieku jeden ze strażników pilnujących w nocy murów miał upuścić z wieży misę z gorącą kaszą. Spadła ona na głowę jednego z gryficzan szykujących się do szturmu na Trzebiatów. Wypadek ten ocalił miasto przed podstępnym atakiem.

Wjazd do Trzebiatowa © este

I cerkiew grecko-katolicka © este

Baszta kaszana w Trzebiatowie © este

Rynek w Trzebiatowie © este

Po powrocie do Mrzeżyna pojechałem jeszcze sobie do Niechorza dosyć ciekawym szlakiem sąsiadującym z jednostkami wojskowymi . Do niedawna wstęp na te tereny był zabroniony .
Szlak do Niechorza nie jest zbyt przyjemny do jazdy bo w większości wyłożony jest płytami betonowymi albo wybrukowany kocimi łbami.